Andra dagen...

... Idag fick vi sova hur lange vi ville for Rose sa att vi hade en tuff dag igar, vi kande oss lite dumma och vill inte ligga och sova allt for lange, sa vi stallde klockan pa 8.30, men gick upp 09.00... Da vi at lite frukost och sedan gick vi ut till barnen, vi bor pa deras gard, sa vi hor dem hela tiden...! Idag hade vi inget speciellt pa vart schema, men vi kande att vi vill komma barnen lite narmare sa vi fixade lite egna aktiviteter, vi malade barnens naglar, nagot som verkligen var populart, vi hoppade hopprep men det blev valdigt varmt eftersom vi gjorde det mitt pa dagen.. Man lar sin av sina misstag!!
Vi har fatt bra kontakt med en del barn, och det kanns jattebra!

Maten har vet jag (Rebecca) inte riktigt vad jag ska saga om... Men tro det eller ej, jag smakar faktiskt pa det mesta! Idag till lunch fick vi majskolv, jag HATAR verkligen majs, men kande att jag var tvungen att ata det for att inte vara otacksam... Tyvarr fick jag verkligen inte i mig det, jag at 1/4 av den och gav resten till Carro, nar de andra gatt.. Tur att jag har Carro <3 ...
Vi fick idag smaka nagon godis av kokosmjolk, och ingen av oss gillade det! Det sag ut som agg, men smakade SKIT!!

Vi har idag gjort namnlappar till alla barn, som de ska ha pa sig sa vi snabbare kan lara oss namnen, det star pa bade svenska och thailandska!! Vi har idag fatt 41st thailandska ord av Rose som vi ska forsoka lara oss, det ar verkligen inte det lattaste!!

Har kommer nagra av de orden/ meningar vi ska lara oss:
  • Vad heter du? : Kun cheu ah ray ka
  • Jag heter: Chan cheu ..... ka
  • Jag alskar dig : Chan ra koon
det ar lite av alla ord som vi ska lara oss... Ni kan nu ova er dar hemma!

Vi har fixat sa vi kommer ha tillgang till Internet varje dag da Rose ar har! Sa uppdateringen har kommer bli kanon! Dock kommer det inte bli sa mycket bilder, eftersom vi har Roses dator, men vi hoppas ni gillar bloggen i alla fall och foljer oss.! Det ar sa roligt att se att antalet besokare okar varje dag!!

// Caroline och Rebecca

Kommentarer
Postat av: Susanne Larsson

Kikar in här varje dag, så kul att följa ert äventyr=)) Och är så imponerad av allt ni gör, jisses vilka tjejer! Ha det fortsatt bra!

2010-10-11 @ 17:20:29
Postat av: Lotta

Ni behövde nog sova efter den resan och alla förseningar och förväntningar ni hade. Det kommer när man har landat. Inte konstigt att ni är trötta på kvällarna. Det är många intryck som man ska ta in. Rebecca trodde att du tyckte lika mycket om majs som mamma gör.=)

Då hade lite lite mys med barnen då och klart att dom tyckte det var mysigt att få målade naglar. Roligt att ni ska lära er thailändska. Behöver ni ju inte engelskan hihihi. Kan vara bra att kunna lite ord. Roligt var det att få prata med er i dag det kändes skönt. Bamsekramar <3 <3 <3

2010-10-11 @ 17:20:44
URL: http://madebycarro.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ni behövde nog sova efter den resan och alla förseningar och förväntningar ni hade. Det kommer när man har landat. Inte konstigt att ni är trötta på kvällarna. Det är många intryck som man ska ta in. Rebecca trodde att du tyckte lika mycket om majs som mamma gör.=)

Då hade lite lite mys med barnen då och klart att dom tyckte det var mysigt att få målade naglar. Roligt att ni ska lära er thailändska. Behöver ni ju inte engelskan hihihi. Kan vara bra att kunna lite ord. Roligt var det att få prata med er i dag det kändes skönt. Bamsekramar <3 <3 <3

2010-10-11 @ 17:21:05
URL: http://madebycarro.blogg.se/
Postat av: Rebecca och Caroline

Susanne: Kul att hora att du laser varje dag och gillar den!!

Lotta: Jag vet att mor min gillar majs, hon hade alskat just den lunchen i alla fall... Kandes bra att fa lite kontakt med er dar hemma idag!! <3

2010-10-11 @ 17:39:08
Postat av: elin

Känns som om ni har de kanon! gud vad bra :D

2010-10-11 @ 17:53:51
Postat av: Annelie Hjelm

Låter som ni har installerat er bra redan och är driftiga som sätter barnen i aktiviteter duktiga ni e=)

2010-10-11 @ 18:02:21
Postat av: viktoria 09BF

Hej Rebecka och carro. Det låter väldigt spännande ert projektarbete. Hoppas ni får en fortsatt underbar resa<3. Hur varmt är där ungefär?

2010-10-11 @ 21:16:28
Postat av: Jessica

Bra jobbat tjejer !! Kul att chatta med er innan idag. Låter som ni har bra idér till barnen oxå !

Hoppas morgondagen blir lika kul o givande. Spännande att höra i morgon hur dagen gick.

Nu ska ni bara sova 2 tim till sen blir det upp med tuppen (om ni har någon hihi) Kram i massor Jessica

Vi hörs ! Nu blir det en MJUK SKÖN säng för min del hihi...

2010-10-11 @ 21:53:28
Postat av: Rebecca och Caroline

Vi borjar komma in i allt nu, men det finns mycket kvar att lara sig...! Viktoria just nu ar klockan 20.15 och det ar 28grader!! Men det ar ingen sol.. idag har det regnat!

Kramar till er alla, kul att ni laser!!

2010-10-12 @ 15:16:05
Postat av: Mamma mia

Ja ni måste väl ha varit helt slut efter denna långa o turbulenta resan, men det är inget som förvånar mig att ni ställde klockan, plikt trogna som ni är och går in för det helhjärtat ända ifrån början till slut,fast sömnen inte hade varit så bra. Ja tjejerna måste ha tyckt att det var kul när ni gjorde dom fina då hade ni och göra den dagen:-) ÄTA MÅSTE DU GÖRA BECCA, majskolv är = mumma hahahaha!!!!!!!!!!!! Puss och kram på er!!

2010-10-17 @ 14:53:17
Postat av: Caroline och Rebecca

Vi gor allt de sager...! Allt for att de ska vara glada och ma sa bra som mojligt!!

Ata mamma det gor jag...!!

2010-10-18 @ 07:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0