Första delen av resa...

Här kommer en liten uppdatering av vår resa till Thailand!

Vad ska man säga om resan till Thailand?

Som ni kunde läsa i förra inlägget, var tåget försenat, och när vi anlände till Stockholm var det med en försening på 1timme och 30minuter. Vi stressade till Arlanda Express, för att hinna checka in på flygplatsen. När vi kommer dit står det att flyget är 30minuter försenat, vi kände att det var ganska skönt, så vi kunde ”landa” innan det var dags igen. Flyget från Stockholm lyfte drygt 1timme försenat och det gjorde att vi blev försenade till Turkiet. Vi kom till Turkiet 22.45 (turkist tid) och skulle egentligen landat 21.40. När vi kom till flygplatsen letade vi upp det stället där vi skulle få information om vårt hotell. Vi hittade inte dit, men vi frågade oss fram så det gick bra. Vi berättade hur det låg till och att vi skulle få bo på ett hotell över natten, de sa att vi skulle sätta oss ner vid ett café för att vänta på vår tur, när klockan var 23.40 fick vi reda på att vi skulle åka en liten minibuss. Vi båda två var jätte trötta och tänkte skönt att snart få komma till en säng att lägga sig i... Men så blev det inte riktigt...! Vi åkte med bussen 30min... 40min... efter 1timme och 5minuter kommer vi fram!! När vi kommer dit väntar det mer problem, han som körde oss till hotellet från flygplatsen, hade fått med sig FEL papper... Våra namn fanns inte med på dessa papprena... Så de fick en heldel jobb. Men efter mycket om och men skulle vi få tillgång till ett hotellrum, men vi kände att det inte riktigt var någon idé att lägga sig i drygt 2timmar, för klockan 04.00 skulle vi åka tillbaka till flygplatsen. Så vi bestämde oss för att åka tillbaka till flygplatsen direkt och då var klockan 01.55 då vi åkte där ifrån och var framme 03.00! När vi kom till flygplatsen tog vi två sittplatser där vi tänkte att vi kunde sova, (Rebecca) la sig på golvet och (Caroline) på sittplatserna...

Nu när jag skriver är klockan 04.50,..!

Men det kunde ju faktiskt varit värre... Nu väntar vi på nästa flyg – där vi ska vara klara för påstidning kl.06.55 och sen ska planet lyfta 07.55...

Här kommer även lite bilder från flygresan...

// Caroline och Rebecca

Postat av: Lotta

Är det inte slut på krångligheterna. Kan dom inte läsa rätt på papprena att rätt personer står med. Mia ska ialla fall ringa ert resebolag och ha ersättning för detta.=) Caroline du vet ju hur det är att sova på flygplatser hihihi. Så nu har du ju besökt Turkiets flygplats med.=) Rebecca nu kanske du förstår oss hur det är när man är ute och reser hihihi. Det är mycket som kan hända som förseningar och strul med hotellövernattningar. Bamsekramar <3 <3 <3

2010-10-10 @ 19:39:39
URL: http://madebycarro.blogg.se/
Postat av: Rebecca och Caroline

Ja du nu verkar det vara slut pa problemen for denna gang.. Eller det ska vi ju inte vara sakra pa annu, vi har ju nagra veckor kvar..

Bra mamma att du ringer resebolaget!!